تبلیغات
اشکِ مَشک - کمی دیرتر
یا رَفیقَ مَن لا رَفیقَ لَه
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم
بیاد اشکِ آن مشکی که رمق از سقای تشنه گرفت و حسرت به قلب اهل حرم گذاشت و آتش عطش را شعله ور کرد آتش عطشی که جز با قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه) فرو نمی نشیند.
اشک و مشک هر دو منشأ از آب دارند و آب یعنی زندگی و حقیقت آب و زندگی ولایت است.
خدا را شاکرم که رشته ام بر مبنای آب است و دعا می کنم به وسیله ی آب بسیاری از زمین ها و قلب های لم یزرع را زنده نمایم.

نویسندگان
پیوندهای روزانه
آماروبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
دیگر امکانات
آیه قرآن طراحی سایت ارزان
شمارنده
مطالب اخیر وبگاه
مشکل همه ی اینها هم عین هم یا از یک جنس نیست.
هر کدام ظهور یا حضور آقا را به نوعی مانع یا مغایر با اهداف و مقاصد و منافع خود می شمرند.
می گویم:
- چگونه چنین گمان و تصّوری دارند!؟ بر چه اساسی!؟ اگر برکات وجودی آقا را بفهمند، از لحاظ مادی هم حضور وظهور را مطلوب و مغتنم می شمارند.
می گوید:
- اولاً رسیدن به این پایه از درک و شعور، آسان نیست. ثانیاً همه ی ماجرا هم محدود و منحصر به نخواستن نیست.
می پرسم:
- نتوانستن؟
جواب می دهد:
- بله. ولی نه با تعریف متعارف.
- یعنی؟
- پرنده ای که بال پرواز ندارد یا به پای خودش یا همّتش، بند و زنجیر دارد، از انهدام قفس، استقبال نمی کند. چرا که ناتوانی اش به چشم می آید و درماندگی اش آشکار می شود.
تا وقتی که میله های قفس هست، هر کس می تواند ادّعا کند که اهل پرواز های بلند است. تا وقتی میله های قفس هست، بندهای مرئی و نامرئی، خواسته و نخواسته و دانسته و ندانسته ی آدم ها، مغفول یا مکتوم یا مستتر می ماند؛ حتی برای خودشان.
*******
- مشکل ما، مشکل مشترک همه ی این ما که دیدی، اینه که: حضرت رو برای خودمون می خواهیم، نه خودمون رو برای حضرت. امام رو خرج خودمون می کنیم، نه خودمون رو خرج امام. به جای اینکه از خودمون برای امام مایه بگذاریم، پیوسته از حضرت مایه می گذاریم برای پیش برد کار خودمون. هرجا کم بیاریم، از امام هزینه می کنیم. انگار که نعوذ بالله شأن امام، ماله کشیدن بر خرابکاری های ماست.
اصلاً جایگاه فرمانده و سرباز، در ذهن و دلمون عوض شده. فکر می کنیم امام موظّفه از ما اطاعت کنه و ما رو به خواسته هامون برسونه ولی خودمون رو موظّف به اطاعت از امام نمی بینیم.
جالب اینجاست که همین حرف رو به هرکس بگی، اوّل جا می خوره و موضع می گیره و انکار می کنه، امّا پس از یک تأمّل کوتاه، متوجّه می شه و می پذیره که این حرف چقدر درسته. چقدر مبتنی بر واقعیته. .البتّه در عین حال، چقدر هم تلخه. خدا وکیلی غیر از اینه!؟ غیر از اینه که ما خودمون رو ملزم به تبعیّت از امام نمی بینیم امّا متوقّعیم که امام، خودش رو نسبت به برآوردن حاجات ما ملزم ببینه!؟
آنچه عمق فاجعه رو بیشتر می کنه، اینه که امام به دلیل کرامت ذاتی اش این معادله ی غریب رو پذیرفته و گلایه ای هم نمی کنه و این ماییم که احساس طلبکاری داریم و از دیر یا زود شدن یا - به هرحکمت و مصلحتی - برآورده نشدن خواسته هامون، شکوه و گلایه و اعتراض می کنیم.
و تازه همه ی این قضایا با همه ی تلخی و گزندگی شون در مقایسه با اصل مصیبت یا مصیبت اصلی، کوچک و حقیر و ناچیزند.
درد و مصیبت اصلی اینه که ما اساساً  طالب امام نیستیم؛ طالب حلّ مشکلاتمون توسط امام هستیم. برای امام شأنی در حدّ وسیله یا کارپرداز قائلیم.
این کجا و شناخت شخصیّت امام کجا!؟ این کجا درک مقام و عظمت امام کجا؟ این کجا و عشق صادقانه به امام کجا!؟

دو بخش جالب از کتاب «کمی دیرتر» جدید ترین اثر سیدمهدی شجاعی، نوشته ای رمان مانند که با نگاهی انتقادی به وضعیت انتظار منتظران و غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مینگرد.


نویسنده شاهین حق پرست در 01:22 ب.ظ | نظرات()
شنبه 12 دی 1394 08:44 ق.ظ
با سلام:
سلام نام زیبای خداست و آغاز کلام
نخست سلام، سپس كلام.
امام صادق علیه سلام.
شاهین حق پرستسلام
دوشنبه 7 دی 1394 08:19 ق.ظ
سلام دوست خوب .
شاهین حق پرستسلام
ممنون!
یکشنبه 29 آذر 1394 08:59 ق.ظ
بهترین پندآموز براى تو دنیاست،
اگر از دگرگونى حالاتى كه به تو نشان میدهد
و از جدایى و پراكندگى هایی كه به تو اعلام می‏كند ، پند گیرى.
امام علی علیه" سلام غرر الحکم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
ثامن تم
برچسب‌ها